O (ne)mogućnosti portretiranja arhitekata

napisala Vera Grimmer

 

Ako se složimo da je arhitektovo djelo neodvojivo od njegove ličnosti, slijedi da moramo dobro poznavati autore kako bi razumjeli djelo. Jasno, govorimo samo o onih čuvenih 5 % svega izgrađenog. Moglo bi se reći i da je dovoljno doživjeti jedno djelo kako bi se upoznalo autora. Na primjeru Zumthorove kapelice za brata Klausa možemo mnogo saznati o njegovoj metodi umještanja arhitektonskog objekta u krajolik, o bliskosti Semperovoj ideji šatora kao prvotnog, arhetipskog oblika građenja, o djelovanju izgrađenog prostora na sva naša čula, o osjećaju zaštićenosti u tamnom i toplom skloništu i još o više drugih stvari i pojava. No sve nam to neće u potpunosti razjasniti, dakako ako je to uopće moguće, muzej Kolumbu ili Spomenik spaljenim vješticama na obali Sjevernog mora.