Suvremena interpretacija novog prometnog vira


arhitekti Predrag Recher, Bruno Rechner
projekt Autobusni kolodvor, Osijek, Hrvatska
napisala Sabina Majdandžić

 

Grad Osijek u povijesti je pokazivao vrlo zanimljivu naklonost suvremenim tehnološkim inačicama gradskog i međugradskog prijevoza. Od uvođenja inovativnih suvremenih riječnih parobroda već 1818. godine koji su desetljećima predvodili u transportu roba i putnika, preko puštanja u pogon 1870. godine prve željezničke linije (Subotica-Osijek-Villany, Mađarska) do uvođenja 1884. godine „konjskog“, a potom i električnog tramvaja, čak prije San Francisca. Najava nastupanja dominacije kopnenog prometa počela se nazirati već 1931. godine s registracijama prvih automobila, te prva tri registrirana autobusa u gradu. Danas, 80 godina kasnije, nakon privremenih rješenja, niza natječaja i financijskih kalkulacija, grad je u konačnici uspio formirati dobar gospodarski model i realizirati bitnu točku gradske prometne infrastrukture u vidu vrlo dobro pozicioniranoga novoga gradskog autobusnog kolodvora.