Stvaranje prostornih doživljaja

Arhitekt: Damjan Geber
Razgovarao: Maroje Mrduljaš
 

 

Brigada djeluje na području susreta arhitekture i marketinga pri čemu dolazi do razmjene znanja i iskustava između te dvije domene. Fokus na komercijalne zadatke: trgovine, urede, ugostiteljske prostore i slične doveo je i do potrebe razvoja novih metoda i alata kako bi se što objektivnije i preciznije sagledale performanse arhitekture i njena pragmatična uspješnost. S Damjanom Geberom, osnivačem i kreativnim direktorom Brigade, razgovarali smo o konceptima i metodologijama koji stoje iza Brigadinih projekata.

 

Oris: Za početak postavimo koordinate, kontekst i odnose. Koja je veza između Brigade i agencije Bruketa&Žinić&Grey?

 

Damjan Geber: Kada sam završio fakultet počeo sam se baviti komercijalnim interijerima uglavnom zato što ti projekti traju kraće nego zgrade. Vrlo sam brzo shvatio da klasično znanje o arhitekturi nije dovoljno. Imate korisnika koji je nepoznat i korisnika-investitora koji je poznat. I jedan i drugi moraju biti zadovoljeni. Empirijski sam istraživao vlastite projekte, krenuo sam na dodatne edukacije i pokrenuo svoj prvi mali studio. Tada sam počeo surađivati s Bruketom&Žinićem jer njima je trebao suradnik na projektima retaila za velike klijente koji su tada počeli investirati u taj dio komunikacije. Ta je suradnja rasla, a ja sam shvatio da postoji cijelo tržište koje nitko ne pokriva. I prije točno deset godina, u studenom, odlučili smo partnerski osnovati potpuno novu agenciju.