Forma, singularnost, sakralni prostor

arhitekti Andrej Uchytil, Renata Waldgoni
projekt crkva sv. Ivana evanđelista i pastoralni centar, Zagreb, Hrvatska
napisao Maroje Mrduljaš

 

Oduvijek su me zanimali predmeti koji su davali dojam ne da su napravljeni, već da su oduvijek tu. Duboko u sebi osjećam da umjetnost ima neku religijsku funkciju. Nekako nije dovoljno da se predmet izradi, oblikuje, valja otići dalje od samog oblikovanja.

Anish Kapoor

 

 

U drugoj polovici 80-ih indijsko-britanski kipar Anish Kapoor istražuje jednostavne forme monokromnih površina različitih optičko-taktilnih svojstava – od reflektirajućih površina do visokozasićenih tekstura. Svoje objekte povezuje s ontološkim temama, što je čitljivo i iz naslova radova “The origin of the world” i “The hub of the things”, a tu metafizičku intenciju podržava efekt poniranja u dubinu boje, posebno izražen u njegovim kružnim kon­kavnim skulpturama u kojima fizički objekt kroz proces promatranja postaje perceptivno-misaoni fenomen. Štoviše, Kapoor inzistira na utemeljenju umjetnosti u “dubljoj simboličkoj razini. koja je neizbježno filozofska i religiozna”.