Josip Klarica

fotograf Josip Klarica
napisao Želimir Koščević

 

Josip Klarica (1946.) je bez sumnje fotograf, ali za precizniju identifikaciju ovog osebujnog umjetnika potrebno je mnogo više atributa uz čiju bi pomoć opus njegovih slika mogao biti smješten u jednu od muzejskih ladica hrvatske moderne i suvremene fotografije. Ono što ometa njegovu precizniju identifikaciju nije toliko medij, koliko poruka, a ona – to jest, poruka – ima tek usputnu vezu s medijem. Dakako, Klarica je medij svladao u Pragu na Filmskoj akademiji i time stekao pravo da ga učeni kustosi legitimno pospreme u spomenutu ladicu. Kad se, međutim, malo bolje pogleda i zaviri iza Klaričinih slika, a i promisli što se pod tim medijem uobičajeno podrazumijeva, neće biti druge nego zastati u nedoumici. Kažu, a i opće je prihvaćeno, da medij fotografije ima moć da bilježi stvarnost, dokumentira trenutke, proširuje memoriju, savršeno vjerno reproducira uočeno i ima potencijal da sliku umnoži u neograničenoj količini.