Umjetnička izrada i ukrašavanje FREYWILLE nakita
18/05/2015
U središtu Beča od davne 1951.godine s najvećom pažnjom i posebnom ljubavlju izrađuje se raskošan FREYWILLE nakit od pečenog emajla ukrašen 24 karatnim zlatnim prahom. Originalan, drugačiji i poseban, kao vrhunski spoj umjetnosti i modernog nakita, diljem svijeta oduševljava ljubitelje umjetnosti i profinjene estetike živopisnim motivima od kojih su posebno upečatljivi oni inspirirani remek-djelima majstora slikarstva kao što su Monet, Klimt, Hundertwasser i Mucha.
Umjetničko stvaranje FREYWILLE nakita je sasvim jedinstven i iznimno složeni proces. Posebno kompleksan je postupak ornamentiranja u kojem se svaki najsitniji detalj i motiv raskošnog dizajna dugotrajno osmišljava i vrlo precizno oslikava.
Nastajanje jednog komada nakita u konačnici podrazumijeva proces s više od 80 pojedinačnih koraka od kojih je većina ručni rad.
STVARANJE SKICA
Pri kreativnom stvaranju raskošnog dizajna FREYWILLE umjetnici izrađuju skice gvaš tehnikom. Najteži i najvažniji dio u procesu izrade nakita je prenošenje tih skica na pripremljeni emajl bez ijedne promjene bogatih nijansi snažnih boja i uz zadržavanje svakog preciznog detalja dizajna kao na izvornoj skici.
PRIPREMA NAJFINIJEG EMAJLA
Od brojnih izvornih skica gvaš bojama, odabiru se samo one koje su potpuno savršena umjetnička djela te će kao takve biti prenesene u dizajn na emajlu, staklenom materijalu pomiješanom s posebnim dodacima. Smjesa staklenog praha („frit“) i minerala usitnjava se pomoću porculanskih kuglica i vode u mlinu, sve dok se ne dobije emajl „pasta“. Ova procedura izvodi se posebno za svaku boju emajla. Boju emajla proizvode metalni oksidi obogaćeni kvarcnim pijeskom u točno određenim, preciznim i ponovljivim omjerima. Formule tih mješavina su dobro čuvana poslovna tajna , jer su upravo one zaslužne za jedinstveni sjaj boja koje nikada ne blijede.
APLIKACIJA ZLATA
Aplikacija dizajna započinje tzv. „baznim slojem“ 24 kt žutog ili bijelog zlata u prahu. On se ručno nanosi i topi specijalnim postupkom. Nakon toga, baš kao što se slažu kamenčići u mozaiku, apliciraju se jedna po jedna raskošna boja .
APLICIRANJE BOJA
Prilikom nanošenja boja, izbor odgovarajućih nijansi određen je umjetničkim opredjeljenjem. Naime, povijesni izvor dizajna , bilo da je on određena povijesno-umjetnička epoha ili remek-djelo velikana slikarstva, nalaže vrlo specifičnu definiciju boja kojom će se postići umjetnička autentičnost.
PEČENJE EMAJLA
Kada se nanesu sve boje, brojni slojevi na emajlu se sjedinjuju i vežu posebnim postupkom pečenja koji se zove „dekorbrand“ .
UGRADNJA
Nakon pečenja, svaki pojedini komad emajla se pažljivo polira i završno precizno ručno oslikava pa ponovno još jednom peče. Konačno, gotove raskošno obojene dragocjene pločice emajla ručno se postavljaju između okvira koji mogu biti od 24kt pozlate, rodij-paladij prevlake ili 18kt čistog zlata. Poslije stroge kontrole kvalitete izradbe, gotovo malo umjetničko djelo spremno je za budućeg vlasnika, strastvenog ljubitelja kulture i umjetnosti.
Za dodatne informacije o FREYWILLE nakitu posjetite Preradovićevu 2 u Zagrebu , FREYWILLE Online Boutique na http://shop.freywille.com/hr/ ili Facebook stranicu Freywille Zagreb!